====== Semestální úlohy ====== ===== Pravidla ===== * Úlohy se řeší v týmech o 2-3 lidech * Každý tým si vybere téma z okruhu nabízených * Rozdělení do týmů a výběr úloh by měl proběhnout v druhém týdnu * Každou úlohu si může vzít více týmů současne. **Toto neplatí pro úlohu 16 - MoCAP!!**. U této úlohy bude limit 2 skupiny celkem. ===== Úlohy ===== ===== 2 - Zvukový generátor 3D ===== Vytvořte aplikaci, která bude sloužit jako zdroj signálu pro 8-kanálový zvukový systém. Aplikace bude generovat testovací signály pro jednotlivé výstupy. Dále bude umožňovat modifikovat výstupní signál. ''OpenAL, freeALUT'' ===== 3 - Řízení světelného parku ===== Prostudujte ARTNET/DMX protokol pro řízení světelného parku a pokuste se na základě zkušenosti z existujícím řídícím systémem implementovat vlastní jednoduchý řídící program umožňující adresovat kanály a odesílat na ně příslušné hodnoty. Subúlohy: * **3a** MA * **3b** Light tracking * **3c** Light motion control * **3d** Light-Audio sync demo ''ARTNet, DMX'' ===== 4 - Aplikace pro mobilní zařízení ===== Prostudujte API j2me pro mobilní zařízení a implementujte aplikaci umožňující přenášet multimediální obsah mezi těmito zařízeními. Využijte dostupných knihoven pro bluetooth, gsm, MPEG4 a další. ''Bluetooth, MPEG4, J2ME'' ===== 8 - C2C ===== **AutoStereoskopický display**, nastudujte princip zobrazování autostereoskopického displeje a vytvořte aplikaci pro zobrazení jednoduché 3D dynamické scény s možností ovládání pohledů a orientace modelu. ''OpenGL'' ===== 11 - Ukládání multimediálních dat ===== Nastudujte problematiku ukládání a získávání multimediálních dat a pokuste se navrhnout a implementovat jednoduchou verzi multimediální databáze s možností vyhledávat požadovaný obsah ''MPEG-4,7,21'' ===== 12 - Synchronizované přehrávání videa ===== Nastudujte potřebné knihovny umožňující přehrávání videa a komunikaci po síti a realizujte aplikaci která bude synchronně přehrávat video na více počítačích spojených ethernetem najednou. '''' ===== 14 - MPEG-4 a VRML ===== Prostudujte problematiku jazyka VRML v souvislosti se standardem MPEG-4. Sestavte balík nástrojů umožňující přenášet a přehrávat obsah streamu obsahujícího video i 3D objekty ''MPEG4, VRML, GPAC, DEMO'' ===== 16 - Tai-Chi - MoCAP ===== Nastudujte způsob práce s optickým systémem MOCAP a nacvičte s ním snímání vybraných částí lidského těla (páteř, končetiny, hlava). Dále připravte model avatara ve vhodném modeláři (Maya, 3DS) a pomocí nasnímaných dat vytvořte několik sad animací, které pak spojte do jedné sekvence. ''MoCap'' ===== 17 - Klíčovací shader pro virtuální studio (J. Charvát) ===== Nastudujte vlastnosti jazyka GLSL pro tvorbu shaderů a implementujte klíčovací algoritmus pro virtuální studio na grafické kartě pomoci shaderu. Klíčováni odstraní zadanou barvu (např. zelená) z jednoho obrázku a nahradí ji druhým obrázkem. Algoritmus se implementuje přímo na grafické kartě pomoci shaderu v jazyce GLSL. Klíčováni by mělo být sofistikovanější než pouhé odstranění a nahrazení zadané barvy. Mělo by mít lehce měkké okraje(okrajová poloprůhlednost), aby nevznikala zelená aura. Testovací data (obrázky) dodá zadavatel. Výstupem práce bude shader v jazyce GLSL. ''GLSL'' ===== 18 - Uživatelské Rozhraní pro web založené na videu ===== Prostudujte vhodné technologie pro prezentaci videa na webové stránce a pokuste se pomocí některé z nich navrhnout a implementovat framework pro vytváření uživatelských rozhraní www stránek s layouty založenými na přehrávání fragmentů videa reagujících na akce uživatele. http://www.windsurfer.cz/illusio/videorecepcni/ '''' ===== 19 - Blender renderer ===== Prostudujte možnosti ovládaní aplikace Blender pomocí skriptu a navrhněte a implementujte systém pro vyrenderování zadané scény s možností transformovat kameru. Ovládání by mělo být možné z příkazové řádky pro snadnou integraci do skriptu. ''Blender, python'' ===== 20 - Stereo video streaming from mobile device ===== Seznamte se s projektem MOVE a navrhněte systém pro přenos stereoskopického videa ze zařízení a přenos ovládacích příkazů zpět do zařízení. Implementace se předpokládá v C/C++, připadně bash. ''video4linux, RTP'' ===== 21 - Multimediální GUI ===== Prostudujte principy existujících prostředků pro vytváření GUI a navrhněte systém pro vytvoření vizuálně zajimavého multimediálního GUI. Implementujte několik základních objektů. Možnost rozšířit na bakalářku. ''GTK'' ===== 22 - ITV ===== Prostudujte API Windows Media Encoderu a vytvořte plugin, který do výsledného videa přimýchá statický obrázek pravidelně aktualizovaný v zadaném intervalu. ''WindowsMedia API'' ===== 23 - VideoMixer ===== Prostudujte možné kodeky, format streamu z Adobe Flash player a výkonové parametry možných knihoven. Zvažte možnosti škálovatelnosti a použití otevřeného sw. Implementujte modul pro: * SEMS (mixážní server pro SIP telefonii) * Red5 (server, který umí streamovat pro flash), který bude umožňovat mixování videa N kanály na vstupu do jediného videostreamu na výstupu pro video konferenci(e). Jednotlivé video streamy budou mít také signalizaci stavu uživatele (cca 10 možných stavů). Vymyslete několik možných střihů. Postupujte od jednoduchého (streamovani statických obrázků) až po nejsložitější (přechody ve videu, více video zdrojů v rámci jednoho výstupu). ''Red5, flash'' ===== 24 - Virtuální galerie ===== Prostudujte technologie ze třídy reprezentované VRML a s pomocí některé z nich realizujte webový plugin pro prezentaci 3D interiéru a objektů v něm. Vytvořte jednoduché demo. ''VRML'' ===== 25 - Portace VRUT pro CAVE ===== Prostudujte framework projektu VRUT a dle instrukcí konzultanta vytvořte port schopný zobrazovat scény na platformě CAVE. ''VRUT''