====== Semestrální úlohy 2012 ====== ===== Pravidla ===== - Týmy tvoří 2-4 členové, doporučený počet je uveden v závorce za názvem tématu. - Každé téma může být zadáno víckrát - Ke každému tématu bude k dispozici podpora pro komunikaci - mailinglist - Každý tým bude mít k dispozici nástroj pro organizaci a plánovaní projektu TRAC s webovou wiki stránkou pro prezentaci mezivýsledků - Každý tým zodpovídá za projekt jako celek (splnění jednotlivých fází projektu (kontrolní body), prezentace na konci a odevzdání), na konci semestru každý tým vyhodnotí výkony jednotlivých členů, které se projeví v jejich celkovém hodnocení - Každý tým v průběhu semestru bude hodnocen průběžně (3x kontrolní bod), prezentování projektu ve 13. nebo 14. týdnu. - Kontrolní bod spočívá v revizi stavu projektu k danému datu v harmonogramu semestru. Každý tým k tomuto datu uloží na přidělenou wiki stránku projektu (viz výše) text odpovídající dané fázi prací: * 7. týden rešerše k problému * 10. týden návrh řešení * 13. týden stav realizace - Texty se vkládají přímo do wiki stránky jako kapitoly (nikoliv odkazy na PDF a pod) - Popis a struktura odevzdávaného projektu je popsána na [[y39mm1#kriteria_pro_hodnoceni_uloh|hlavní stránce]] - Semestrální projekty se odevzdávají po předchozí kontrole závěrečné zprávy ===== Témata úloh ===== ==== 1 - Světelné a zvukové demo (4) ==== Prostudujte dostupné technologie pro ovládání světel a zvukového systému. Dále vypracujte rešerši o programovacích knihovnách umožňujících tvorbu aplikací pracujících se zvukovými podsystémy počítače. Navrhněte a implementujte aplikaci, která umožní kombinovanou produkci zvuků synchronizovanou se světly (případne videoprojekcemi) na základě textového popisu a vstupních multimediálních dat. ==== 2 - Stereoskopické video (2) ==== Seznamte se s produkčním řetězcem pro tvorbu stereoskopického videa a navrhněte krátký scénář v němž bude uplatněna kompozice několika vrstev videa. Na výsledném videu demonstrujte problémy vjemu hloubky. Možné je vytvořit výstup pro CAVE. ==== 3 - Body Mapping - kinect (2) ==== Prostudujte API pro tracker Kinect a implementujt aplikaci která s využitím bodových mračen identifikuje postavu na pozadí a namapuje na ní vstupní obrázek nebo video. ==== 4 - Virtuální theremin - kinect (2) ==== Theremin je "bezkontaktní" elektrofonický hudební nástroj, na který se hraje změnou polohy a vzdálenosti rukou. Realizujte program, který bude mapovat polohu rukou na výstupní zvukový signál. Příklad takového mapování: Výška, do jaké uživatel zvedá levou ruku, určuje hlasitost tónu, výška pravé ruky určuje výšku tónu. Využijte zařízení Kinect. Realizujte několik takových mapování. Inspirujte se semestrálkami z minulého roku a realizujte jiné mapování gest na zvuk. ==== 5 - Mapování obrazu na budovy (3) ==== Navrhněte aplikaci na jejímž vstupu je fotografie podkladového reliéfu (fasáda domu, obecný reálný objekt) a dále videa, zvuky a obrázky. Aplikace umožní uživateli nakonfigurovat mapování vstupních obrazových materiálů na plochy podkladového materiálu tak, aby vznikla kompozice, kterou bude možné pomocí projektoru promítat na zvolený podkladový reliéf. ==== 6 - Interaktivní stůl (3) ==== Inspirujte se projekty reactable (http://www.reactable.com/), Navigator CETUS (http://www.flickr.com/photos/pebeisatari/2966012088/in/photostream/) nebo Microsoft surface (http://www.microsoft.com/surface) a navrhněte improvizovaný interaktivní herní stůl s projektovanou herní plochou reagující na polohu (změny polohy kamenů) na ploše. Využijte současné technologie projekce i zpracování obrazu (např. knihovnu OpenCV). ==== 7 - NEVIDĚNO (3) ==== Prostudujte si vývojovou platformu Arduino (http://arduino.cc). Navrhněte a zrealizujte jednoduché bludiště v němž bude uživatel navigován pomocí verbálních i neverbálních zvukových podnětů bez možnosti vizuálního vjemu tak jako by byl nevidomý. Arduino využijte pro řízení interakce s uživatelem jehož poloha v bludišti bude detekována pomocí jednoduchých senzorů. Vypracujte dokumentaci návrhu a rešerši dle zvoleného tématu. ==== 8 - Registrace 3D objektů na video v reálném čase (I) ==== Navrhněte metodu kompozice videa s 3D objekty tak, aby tyto objekty byly přesně mapovány na předem specifikovaná, ale automaticky detekovaná místa v obraze. Navržený postup implementujte ve formě aplikace pro mobilní zařízení.