ObsahMultimédia a počítačová animace (B4M39MMA)
Tato stránka od 09/2020 již nebude udržována. Přejděte na novou
zde: https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39mma/start
Tato stránka je oficiálním zdrojem informací pro studenty předmětu B4M39MMA oboru Počítačová grafika magisterského programu Otevřená informatika na Fakultě elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze. Předmět je zajišťován Katedrou počítačové grafiky a interakce (K13139). Praktickou část předmětu zajišťuje Institut intermédií (IIM) při FEL ČVUT v Praze.
Odkazy
AnotacePředmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku a videa jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopický obraz, aj.). Cíl předmětuCílem předmětu je poskytnout informace o metodách řešení typických problémů v projektech z oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Snahou je ukázat teoretický základ metod používaných v těchto oblastech a umožnit studentům, aby si tyto probrané techniky mohli sami vyzkoušet v rámci semestrálních projektů. Náplň předmětuV průběhu semestru studenti navštěvují přednášky a semináře. Kromě toho pracují na zadaných tématech a vypracovávají semestrální úlohy v podobě implementace řešeného problému doprovázené dokumentací v určeném formátu a podpořené osobní prezentací před ostatními studenty. V době cvičení jsou se studenty organizovány konzultace formou seminářů, dílen a společného brain-stormingu s cílem uchopit řešení úloh jako komponenty jednoho projektu. Výsledná prezentace úloh by pak měla mít formu jedné ucelené kompozice, kde výstupy z jednotlivých úloh spolupracují a doplňují se. Tento způsob práce podporuje vzájemnou komunikaci a smysl pro týmovou spolupráci, současně umožňuje studentům sledovat práci ostatních na jejich úlohách a prakticky si vyzkoušet i další postupy než jen ty, které potřebují pro řešení své úlohy. Semináře a konzultace budou probíhat v laboratoři Institutu intermédií, kde se studenti budou moci setkat s profesionálním vybavením používaným v oboru. Požadavky na vstupní znalostiSchopnost programovat v jazyce C++. Harmonogram přednášek
Harmonogram cvičeníCvičení budou vedena jako konzultace k realizaci semestrálních projektů a k seznámení se s technickými prostředky použitelnými pro multimediální prezentaci výsledků projektů.
Kritéria hodnoceníPodmínkou k získání zápočtu je odevzdání semestrální práce a její prezentace na konci semestru. Zkouška je povinná. Celkem může student získat během semestru 100 bodů a z toho:
Klasifikace je pak dána tabulkou:
Okruhy otázek ke zkoušce okruhy.pdf Semestrální projekty
Zadání řeší týmy s max. 2 členy.
Materiály k tématůmInverzní kinematikaMOCAPDynamika částic a fluidní dynamikaModelování tváře a šatů
Animace davuHudba a zvukCAVEOstatní
Hodnocení |