Semestální úlohy

Pravidla

  • Úlohy se řeší v týmech o 2-3 lidech
  • Každý tým si vybere téma z okruhu nabízených
  • Rozdělení do týmů a výběr úloh by měl proběhnout v druhém týdnu
  • Každou úlohu si může vzít více týmů současne. Toto neplatí pro úlohu 16 - MoCAP!!. U této úlohy bude limit 2 skupiny celkem.

Úlohy

2 - Zvukový generátor 3D

Vytvořte aplikaci, která bude sloužit jako zdroj signálu pro 8-kanálový zvukový systém. Aplikace bude generovat testovací signály pro jednotlivé výstupy. Dále bude umožňovat modifikovat výstupní signál.

OpenAL, freeALUT

3 - Řízení světelného parku

Prostudujte ARTNET/DMX protokol pro řízení světelného parku a pokuste se na základě zkušenosti z existujícím řídícím systémem implementovat vlastní jednoduchý řídící program umožňující adresovat kanály a odesílat na ně příslušné hodnoty. Subúlohy:

  • 3a MA
  • 3b Light tracking
  • 3c Light motion control
  • 3d Light-Audio sync demo

ARTNet, DMX

4 - Aplikace pro mobilní zařízení

Prostudujte API j2me pro mobilní zařízení a implementujte aplikaci umožňující přenášet multimediální obsah mezi těmito zařízeními. Využijte dostupných knihoven pro bluetooth, gsm, MPEG4 a další.

Bluetooth, MPEG4, J2ME

8 - C2C

AutoStereoskopický display, nastudujte princip zobrazování autostereoskopického displeje a vytvořte aplikaci pro zobrazení jednoduché 3D dynamické scény s možností ovládání pohledů a orientace modelu.

OpenGL

11 - Ukládání multimediálních dat

Nastudujte problematiku ukládání a získávání multimediálních dat a pokuste se navrhnout a implementovat jednoduchou verzi multimediální databáze s možností vyhledávat požadovaný obsah

MPEG-4,7,21

12 - Synchronizované přehrávání videa

Nastudujte potřebné knihovny umožňující přehrávání videa a komunikaci po síti a realizujte aplikaci která bude synchronně přehrávat video na více počítačích spojených ethernetem najednou.

14 - MPEG-4 a VRML

Prostudujte problematiku jazyka VRML v souvislosti se standardem MPEG-4. Sestavte balík nástrojů umožňující přenášet a přehrávat obsah streamu obsahujícího video i 3D objekty

MPEG4, VRML, GPAC, DEMO

16 - Tai-Chi - MoCAP

Nastudujte způsob práce s optickým systémem MOCAP a nacvičte s ním snímání vybraných částí lidského těla (páteř, končetiny, hlava). Dále připravte model avatara ve vhodném modeláři (Maya, 3DS) a pomocí nasnímaných dat vytvořte několik sad animací, které pak spojte do jedné sekvence.

MoCap

17 - Klíčovací shader pro virtuální studio (J. Charvát)

Nastudujte vlastnosti jazyka GLSL pro tvorbu shaderů a implementujte klíčovací algoritmus pro virtuální studio na grafické kartě pomoci shaderu. Klíčováni odstraní zadanou barvu (např. zelená) z jednoho obrázku a nahradí ji druhým obrázkem. Algoritmus se implementuje přímo na grafické kartě pomoci shaderu v jazyce GLSL. Klíčováni by mělo být sofistikovanější než pouhé odstranění a nahrazení zadané barvy. Mělo by mít lehce měkké okraje(okrajová poloprůhlednost), aby nevznikala zelená aura. Testovací data (obrázky) dodá zadavatel. Výstupem práce bude shader v jazyce GLSL.

GLSL

18 - Uživatelské Rozhraní pro web založené na videu

Prostudujte vhodné technologie pro prezentaci videa na webové stránce a pokuste se pomocí některé z nich navrhnout a implementovat framework pro vytváření uživatelských rozhraní www stránek s layouty založenými na přehrávání fragmentů videa reagujících na akce uživatele. http://www.windsurfer.cz/illusio/videorecepcni/

19 - Blender renderer

Prostudujte možnosti ovládaní aplikace Blender pomocí skriptu a navrhněte a implementujte systém pro vyrenderování zadané scény s možností transformovat kameru. Ovládání by mělo být možné z příkazové řádky pro snadnou integraci do skriptu.

Blender, python

20 - Stereo video streaming from mobile device

Seznamte se s projektem MOVE a navrhněte systém pro přenos stereoskopického videa ze zařízení a přenos ovládacích příkazů zpět do zařízení. Implementace se předpokládá v C/C++, připadně bash.

video4linux, RTP

21 - Multimediální GUI

Prostudujte principy existujících prostředků pro vytváření GUI a navrhněte systém pro vytvoření vizuálně zajimavého multimediálního GUI. Implementujte několik základních objektů. Možnost rozšířit na bakalářku.

GTK

22 - ITV

Prostudujte API Windows Media Encoderu a vytvořte plugin, který do výsledného videa přimýchá statický obrázek pravidelně aktualizovaný v zadaném intervalu.

WindowsMedia API

23 - VideoMixer

Prostudujte možné kodeky, format streamu z Adobe Flash player a výkonové parametry možných knihoven. Zvažte možnosti škálovatelnosti a použití otevřeného sw. Implementujte modul pro:

  • SEMS (mixážní server pro SIP telefonii)
  • Red5 (server, který umí streamovat pro flash),

který bude umožňovat mixování videa N kanály na vstupu do jediného videostreamu na výstupu pro video konferenci(e). Jednotlivé video streamy budou mít také signalizaci stavu uživatele (cca 10 možných stavů). Vymyslete několik možných střihů. Postupujte od jednoduchého (streamovani statických obrázků) až po nejsložitější (přechody ve videu, více video zdrojů v rámci jednoho výstupu).

Red5, flash

24 - Virtuální galerie

Prostudujte technologie ze třídy reprezentované VRML a s pomocí některé z nich realizujte webový plugin pro prezentaci 3D interiéru a objektů v něm. Vytvořte jednoduché demo.

VRML

25 - Portace VRUT pro CAVE

Prostudujte framework projektu VRUT a dle instrukcí konzultanta vytvořte port schopný zobrazovat scény na platformě CAVE.

VRUT

 
y39mm1/semestralky.txt · Poslední úprava: 2010/12/11 12:47 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Kromě míst, kde je explicitně uvedeno jinak, je obsah této wiki licencován pod následující licencí: GNU Free Documentation License 1.3
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki