====== Interaktivní techniky pro imersivní VR zařízení ====== //Interactive Techniques for Immersive VR Devices// * Řešitel: Radek Matějka * Vedoucí: [[iim:people:berka|Roman Berka]] * Oponent: [[iim:people:travnicek|Zdeněk Trávníček]] * Katedra obhajoby: [[http://dcgi.felk.cvut.cz/|Katedra počítačové grafiky a interakce]] * Projektové stránky: [[https://trac.iim.cz/projects/virtualPointer|https://trac.iim.cz/projects/virtualPointer]] * [[https://dip.felk.cvut.cz/browse/details.php?f=F3&d=K13139&y=2011&a=matejra4&t=bach|PDF]] ===== Zadání ===== Prostudujte zařízení a principy používané pro interakci uživatele s virtuálními objekty v prostředí virtuální reality (VR). Na základě nabytých poznatků navrhněte jednoduchý způsob interakce s virtuálním prostředím a navrhněte princip měření pozice a orientace polohovacího zařízení. Navržený princip ověřte realizací polohovacího zařízení a implementací knihovny a demonstrační aplikace. Aplikace bude načítat jednoduchou 3D scénu a knihovna bude poskytovat informace o stavu periferního zařízení. Navržené řešení koncipujte do prostředí VR systému CAVE, kde ho zároveň otestujte. Jako implementační prostředí použijte jazyk C++ a OS Linux.