Prostudujte dostupné technologie pro ovládání světel a zvukového systému. Dále vypracujte rešerši o programovacích knihovnách umožňujících tvorbu aplikací pracujících se zvukovými podsystémy počítače. Navrhněte a implementujte aplikaci, která umožní kombinovanou produkci zvuků synchronizovanou se světly (případne videoprojekcemi) na základě textového popisu a vstupních multimediálních dat.
Seznamte se s produkčním řetězcem pro tvorbu stereoskopického videa a navrhněte krátký scénář v němž bude uplatněna kompozice několika vrstev videa. Na výsledném videu demonstrujte problémy vjemu hloubky. Možné je vytvořit výstup pro CAVE.
Prostudujte API pro tracker Kinect a implementujt aplikaci která s využitím bodových mračen identifikuje postavu na pozadí a namapuje na ní vstupní obrázek nebo video.
Theremin je „bezkontaktní“ elektrofonický hudební nástroj, na který se hraje změnou polohy a vzdálenosti rukou. Realizujte program, který bude mapovat polohu rukou na výstupní zvukový signál. Příklad takového mapování: Výška, do jaké uživatel zvedá levou ruku, určuje hlasitost tónu, výška pravé ruky určuje výšku tónu. Využijte zařízení Kinect. Realizujte několik takových mapování. Inspirujte se semestrálkami z minulého roku a realizujte jiné mapování gest na zvuk.
Navrhněte aplikaci na jejímž vstupu je fotografie podkladového reliéfu (fasáda domu, obecný reálný objekt) a dále videa, zvuky a obrázky. Aplikace umožní uživateli nakonfigurovat mapování vstupních obrazových materiálů na plochy podkladového materiálu tak, aby vznikla kompozice, kterou bude možné pomocí projektoru promítat na zvolený podkladový reliéf.
Inspirujte se projekty reactable (http://www.reactable.com/), Navigator CETUS (http://www.flickr.com/photos/pebeisatari/2966012088/in/photostream/) nebo Microsoft surface (http://www.microsoft.com/surface) a navrhněte improvizovaný interaktivní herní stůl s projektovanou herní plochou reagující na polohu (změny polohy kamenů) na ploše. Využijte současné technologie projekce i zpracování obrazu (např. knihovnu OpenCV).
Prostudujte si vývojovou platformu Arduino (http://arduino.cc). Navrhněte a zrealizujte jednoduché bludiště v němž bude uživatel navigován pomocí verbálních i neverbálních zvukových podnětů bez možnosti vizuálního vjemu tak jako by byl nevidomý. Arduino využijte pro řízení interakce s uživatelem jehož poloha v bludišti bude detekována pomocí jednoduchých senzorů. Vypracujte dokumentaci návrhu a rešerši dle zvoleného tématu.
Navrhněte metodu kompozice videa s 3D objekty tak, aby tyto objekty byly přesně mapovány na předem specifikovaná, ale automaticky detekovaná místa v obraze. Navržený postup implementujte ve formě aplikace pro mobilní zařízení.