Camera Tracking analyzou obrazu

Reserse

Reserse probihala prevazne formou hledani na internetu a tridenim jiz nalezenych informaci, protoze se touto problematikou pasivne zabivame jiz delsi dobu.

Obecny popis problematiky

Problematika kamera trackingu je obsahla a narocna, co se tyce znalosti matematiky i programovani. Je spojena s vednim odvetvim Computer Vision (dale jiz jen CV), ktere se ve zkratce da popsat, jako staho o to, aby pocitac analyzou nejakeho obrazu, zjistil nejake informace.

Problematika, kterou se CV zabyva naleza uplatneni v mnoha odvetvich. Napriklad robotika, navigace, specialni efekty, zabezpecovaci technika. Proto existuje mnozstvi toolkitu do matlabu, ci knihoven, ktere by meli usnadnit nejzakladnejsi operace spojene s image processingem a analyzou obrazu.

Po prozkoumani ruznych knihoven, jsme se rozhodli nas program postavit na frameworku opencv(http://opencv.willowgarage.com/wiki/), coz je c++ cross platform framework obsahujici vetsinu algoritmu, ktere budem pouzivat.

Rozhodli jsme se pro Camera Tracking analyzou obrazu, ktery kamera zaznamenava. Chteli bychom naimplementovat nasledujici reseni pro 2 ruzne typy markeru:

1) Kamera snima obraz na kterem je sachovnice (dvelibovolne barvy policek, libovolny rozmer policek, libovolny pocet policek) → analyza obrazu (detekce sachovnice, detekce rohu policek) → vypocet transformacni matice sachovnice v obrazu → poloha kamery v prostoru.

2) Jiny typ markeru nez je sachovnice. Marker bude vypadat jako kruznice o znamem polomeru a zname tlousce cary + jedna usecka o zname delce a tlousce → detekce tohoto markeru v obraze → na zaklade least square fitting elipse algoritmu vygenerovat normalu tohoto kruznicoveho markeru v prostoru + na zaklade usecky zjistit otoceni okolo teto normaly → vypocet polohy kamery v prosotoru.

Vlastni Reseni

Vystupem bude program, ktery bude vyse uvedene operace umet provadet na videu (avi nebo webcamera) a bude demonstrovat svou funkcnost tak, ze do obrazu umisti nejaky 3D objekt. Neboli, 3D objekt bude svymi pohyby kopirovat pohyb markeru ve scene.

Budeme vyuzivat c++, opencv framework a opengl.

Zhodnoceni

Na kodu se pracuje, opencv framework zatim hodnotim velice kladne.

 
a4m39mma/16.txt · Poslední úprava: 2010/12/11 12:20 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Kromě míst, kde je explicitně uvedeno jinak, je obsah této wiki licencován pod následující licencí: GNU Free Documentation License 1.3
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki