Zvukový navigátor v prostoru budov

A4M39MMA
Jakub Dostál, Tomáš Höger
dostajak@fel.cvut.cz, hogertom@fel.cvut.cz


1. Zadání

Cílem projektu je vyvinout aplikaci, umožňující virtuální prohlídku budovy za pomocí zvuku. Aplikace bude určena pro slepce, jimž bude pomáhat se lépe orientovat v budovách. Pokud budou mít v plánu navštívit nějakou budovu, budou si moci předem budovu doma virtuálně projít a seznámit se tak se zvukovým prostředí v budově a s její strukturou. V tomto projektu bude realizována budova Fel na Karlově náměstí (1. dvě patra) včetně příchodu přes dvůr, atrium a strojní fakultu.

2. Řešení

2.1 Uživatelské rozhraní a ovládání

Uživatelské rozhraní bude podobné aplikaci “Google Street View”, jen s tím rozdílem, že bude pouze ve 2D. Uživatel tedy bude moci procházet jednotlivími místy prostoru pomocí šipek klávesnice a podle potřeby se otáčet. V jednotlivých směrech uslyší zvuky, které korespondují ze skutečností a které mu pomohou se v prostředí lépe zorientovat.

Chůze po jednotlivých bodech v prostoru bude doprovázena mluveným slovem, které vždy uživateli oznámí, v kterém bodě se právě nachází. Při správném natočení k trase dalšího bodu, bude uživateli rovněž oznámeno, kterým směrem je natočený a co ho na dalším bodě čeká.

2.2 Technologické řešení problému

Rozdělení prostor

Do prostoru umístíme imaginární body, po kterých se bude uživatel moci pohybovat. Tyto body budou v místech, kde je buď možnost vydat se do více směrů nebo překážka, kterou je třeba překonat (dveře, schody)

Nahrávání

Nahrávání zvuků proběhne za plného provozu, v době mezi přednáškami, nebo v nejrušnější část dne, aby výsledný zvuk co nejlépe korespondovat s tím co může návštěvníka potkat. Zvuk bude nahráván směrovým mikrofónem na každém místě do čtyř směrů. To aby se mohl uživatel rozhlédnout.

Implementace

Aplikaci naprogramujeme v jazyce Java. Ovládána bude vstupem z klávesnice.

Testování

Aplikaci budeme testovat, ale ne na slepém, protože nikoho takového ve svém okolí neznáme. Nám bude postačovat člověk, který na Karlově náměstí nikdy nebyl. Tomu aplikaci svěříme k vyzkoušení a potom ho se zavázanýma očima provedeme po budově. Výsledkem testu bude výpověď jak moc mu prostředí přišlo známé z aplikace a na kolik mu pomohlo s orientací.

3. Plán práce

Deadlines:

4. týden: Rešerše, zadání, návrh řešení, plán práce.
6. týden: Návrh řešení, nasnímání potřebných zvuků.
9. týden: Implementace řešení.
10. týden: Dokumentace.
11. týden: Rezerva.
12. týden: Prezentace projektu.

 
a4m39mma/2.txt · Poslední úprava: 2010/12/11 12:20 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Kromě míst, kde je explicitně uvedeno jinak, je obsah této wiki licencován pod následující licencí: GNU Free Documentation License 1.3
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki