ObsahBeat-shoe-box
Aktuality24. 11. Schůzka s Petrem Svobodou, doupřesnění funkcí software, ladění hardware. 14. 10. Schůzka se studentem konzervatoře Jaroslava Ježka, Petrem Svobodou. Update rešerše a návrhu řešení. 13. 10. Update rešerše a návrhu řešení 12. 10. Po dohodě se cvičícím (Adam Sporka) jsme změnili naše zadání (původní zadání: animace pro CAVE - dynamická simulace částic). ZadáníRealizujte hudební nástroj, který využije papírovou krabici, webovou kameru, zpracování obrazu a syntezátor zvuku: Na víku osvětlené krabice budou otvory. Kamera uvnitř krabice a software budou sledovat, které otvory jsou zakryté. To bude řídit jednoduchý sekvencer, který bude spouštět přehrávání vzorků, např. bicích. RešeršeTangible Musical InterfacesExistující řešení netradičních způsobů interakce s hudbou na plochých zařízeních jsou přehledně představena na webu tangible music. Našemu zadání nejvíce odpovídají „nástroje“ z kategorie Token Based Sequencers. BeatBearingProjekt Petera Bennetta na Queens University Belfast. web projektu Research paper Zde každý řádek otvorů představuje odlišný sample, který je přehráván (pokud je příslušný otvor zakryt kuličkou) v nekonečné smyčce v nastaveném tempu. Konkrátní sample v jednom řádku se ve sloupcích může a nemusí lišit ve výšce. Rhythm RingBubblegum SequencerU tohoto projektu byl zachován koncept děr, ale využívá se zde rozpoznávání obrazu, proto Java aplikace navíc rozpoznává barvu vstupu, podle které přiřazuje nastavený sample. web projektu Multitouch PadMísto desky s otvory lze použít i koncept vícedotykové desky, kde předměty dotýkající se desky vytváří stín. MTminiKromě drahých multidotykových zařízení jakým je např. Microsoft Surface, je možné toto zařízení vytvořit za levno a v přenosnějších rozměrech, např. podle návodu u projektu MTmini. web projektu BeatMachineProjekt, provedením nejvíce se blížící představám o našem projektu, se samostatnou .NET aplikací. web projektu Návrh řešeníPodle požadavků zadavatele se bude zařízení skládat z konstrukce podpírající desku z plexiskla, která bude pokryta pauzovacím papírem, na kterém bude nakreslena mřížka definující hrací plochu. Stíny na ploše se vytvoří hracími kameny či dvoukorunami. Zespoda bude hrací plochu snímat web kamera. Vstup z web kamery vyhodnotí náš program a vytvoří výstup ve formě MIDI Message. Hardware částSoftware část
Aplikaci se pokusíme napsat jako VST plugin, který poté půjde použít např. v software Ableton Live. K vývoji pluginů slouží oficiální SDK. Pro tvorbu pluginu použijeme framework Juce, který nám umožní práci s MIDI, vstup z web kamery a tvorbu GUI. Rozpoznávací část vytvoříme sami vyhodnocením vstupních bitmap z web kamery. Aplikace bude zobrazovat vstup z webkamery, náhled nástroje a jeho aktuální rozložení (do kruhu či podélně). Před samotným použitím nástroje předpokládáme jeho kalibraci. Kalibrace bude spočívat v nastavení parametru pro rozpoznávání podle aktuálního osvětlení. Uživatel myší zadá okraje hrací desky, nastaví rozložení hracího pole atd. Detaily implementaceHrací plocha
Funkce
Kamera
Software
Kalibrace
Každý frame
Optimalizace a další features
UI pluginu
TODOOta - vyhodnoceni vstupnich bitmap + optimalizace - poslat pozice zakrytych policek - podle videa kalibraci - otestovat video Petra - ze zakrytych policek vytvorit MIDI message - oktavy a freeze funkce - otestovat v Abletonu jako MIDI controller - GUI |