Animace pro CAVE (Dynamická simulace pevných těles)Autoři:Filip Hřebačka, Martin Kováčik Rešerše:Pro splnění tohoto zadání si myslíme, že bude vhodné použít jeden z algoritmů řešících „The Problem of Collison Detection“. Collison DetectionÚkolem těchto algoritmů je věrně simulovat chování pevných těles, které do sebe v průběhu simulace naráží. (Příkladem může být počítačová simulace Billiardu). Tento problém je možné řešit pomocí celé řady přístupů. Simulátory se většinou liší v tom, jak reagují na kolizi (např.):
Lze říci, že simulátory k řešení kolizí přistupují jedním ze dvou způsobů:
Velkým problémem všech simulátorů je optimalizace. Zvláště pokud je na scéně mnoho objektů, nebo objekty s komplexní geometrií. Proto simulátory využívají řadu optimalizačních metod:
Návrh řešení:V naší aplikaci budeme simulovat detekci kolizí koulí (případně krychlí, bude-li dpstatek času). pro urychlení výpočtu kolizí použijeme mřížku, nebo octree. Objekty se budou pohybovat uvnitř velké krychle, od které se budou odrážet. Bude také možné zapnout tření(objekty budou zpomalovat). Bude zde také více možných zdrojů gravitace(přitažlivé i odpudivé). Aby byla aplikace interaktivní a zábavná, tak bude uživatel moci jedním zdrojem gravitace pohybovat a měnit jeho intezitu. Řešení bude implementováno v jazyce C++, OpenGL a glutu. |